Såhär söker du yrkesutbildning från Sverige

Om du vill studera på Utbildning Nord och är
arbetssökande kontaktar du Arbetsförmedlingen där du bor.
De bestämmer om du får gå yrkesutbildningen eller inte.
Kraven på att bli antagen är olika beroende på utbildning.
Men det är bra att ha praktik inom yrket innan utbildningen börjar.

Arbetsförmedlingen där du bor ska hjälpa
till att förbereda din intresseanmälan med:

  • Underlag för anvisning
  • Personligt brev, meritförteckning och betyg
  • Handlingsplan med:
    - Utbildningens upplägg
    - Att du accepterar de krav som ställs för en yrkesutbildning
    - Vad du ska göra för att få arbete efter utbildningen

I anvisningen ska ni förklara varför arbetsmarknaden behöver
dig och hur du kan bidra för att fylla upp behovet.

Intresseanmälan skickas till:

Arbetsförmedlingen Övertorneå
Box 65
957 22 Övertorneå.

Arbetsförmedlingen i Övertorneå meddelar när det finns en plats ledig.
Den arbetsförmedlingen där du bor förbereder anvisningen.
Arbetsförmedlingen i Övertorneå beviljar anvisningen.

Kontaktpersoner på Arbetsförmedlingen i Övertorneå är:

Anneli Rantakeisu-Solomon
Telefonnummer: 010-486 88 12
E-post: anneli[.]r-solomon[a]arbetsformedlingen[.]se

Kia Ahola-Törmänen
Telefonnummer: 010-486 88 12
E-post: kia[.]ahola-tormanen[a]arbetsformedlingen[.]se

Anneli R-Solomon och Kia Ahola-Törmänen
har även ett kontor vid Utbildning Nord.
De finns här flera dagar i veckan.

Starta eget

Vill du starta eget företag efter din yrkesutbildning?
Då måste du gå en starta eget-kurs innan du börjar utbildningen.
Under starta eget-kursen ska du ha genomgått en prövning,
deltagit i förberedelser och gjort en handlingsplan.
Allt detta ska finnas dokumenterat.

För övriga sökande

Vill du köpa en utbildning kontaktar du utbildningschefen.
Det är olika utbildningschefer för de olika utbildningarna.

Telefonnummer till dem hittar du här.

Senast uppdaterad 2016-04-17 06:29:29
 

Kalender

27 oktober
Tid: Fredag 27 oktober kl 11.30 Plats: ...
 

Dagens lunch v. 42

Fredag 20 Oktober
Brunch kl 8.30-11.30 45 kr
 
 
 
 
 
Bredd: px