För sökande till arbetskraftsutbildning från Finland

I Finland är det Arbets- och näringsbyrån som
bestämmer om du får gå en utbildning hos oss.
Kraven är olika beroende på utbildning.

Om du vill studera på Utbildning Nord
kontaktar du Arbets- och näringsbyrån.
Antingen fyller du i en ansökningsblankett på webbsidan:
www.te-palvelut.fi
Eller så besöker du Arbets- och näringsbyrån där du bor.

Tillgängliga utbildningsplatser på Utbildning Nord

Våra yrkesutbildningar hittar du på
Arbets- och näringsförvaltningens hemsida
under arbetskraftsutbildningar.
Sök efter Nord eller Nordkalotten för att hitta rätt.
Du hittar även våra utbildningar om du söker på
det yrke du är intresserad av.

Från länken nedan kommer du direkt till Utbildning Nords
tillgängliga utbildningar som du kan söka till:

För tillfället tillgängliga studerandeplatser på Utbildning Nord

Starta eget – Företags Finland

Vill du starta eget företag efter avslutad arbetskraftsutbildning
ska du vända dig till Företags Finland.
De erbjuder bra hjälp för dem som vill starta eget.
Du kan ringa dem, e-maila dem eller besöka deras kontor.

Telefon:  +358 295 020 501
Måndag till torsdag, klockan: 8.00–17.00
Fredag, klockan: 10.00–17.00
(Telefontiderna gäller finsk tid)

De har även en hemsida du kan besöka om du vill läsa mer:
www.foretagsfinland.fi

För övriga sökande

Vill du köpa en utbildning kontaktar du utbildningschefen.
Det är olika utbildningschefer för de olika utbildningarna.

Telefonnummer till dem hittar du här.

Senast uppdaterad 2016-04-17 06:35:47
 

Kalender

9 januari
Cert. systemspecialist branschråd i Uleåborg....
 

Dagens lunch v. 50

Ingen lunch idag.
 
 
 
 
Bredd: px